söndag, december 13, 2009

Julstök på snowstreet

I Lördags var det ju som jag skrev beställning på subway och det gick bra, såklart! Lite kruxigt med kvittot dock, kassan ville inte riktigt göra som vi ville så det slutade med att vi fick trycka in VARJE macka i kassan, dvs 357 stycken, 357 tryck alltså. Lite kruxigt, men det gick!
Efter det åkte jag och syrran hem till mamma för middag, trodde vi iaf, men nejnej där hemma var det rena rama kaoset, Inka (mammas kompis) var där och dom hade påbörjat sisådär tre olika saker samtidigt, Fikonmarmelad, fruktbröd och julgodis, också maten såklart! Men det var precis som det ska vara, jättemysigt. Vi får inte glömma att Asta var där med, två hundar. Och efter maten kom Svante också, han är en jätteglad (snart) tvååring, hans mamma och pappa skulle på konsert så han fick var med oss istället.
Svante hade precis lärt sig vad ugglan säger (jag blev så stolt) så han sprang runt och oo-oo-ade mest hela tiden. Tända/släcka lampor var också kul!

Igår gjorde jag och syrran pepparkakshus, Hannas blev jättefint och genomtänkt. Mitt blev lite som det blev...men...fint..?
Idag har jag cashat in pengar med att städa mammas kök, i varje vrå har jag dragit med trasan, organiserat och och putsat!

Här kommer lite bilder från helgen

I med spaken: koncentration!























Och wollah!



















....och Hannas!



















-Vad säger ugglan svante??























Justde, -OohOoooo!

























PS: kolla in svantes "dagens outfit", snygg va?
Sydd av mamma Jana.
nu blir ni avis va?

PoK

4 kommentarer:

  1. åh vad det luktar gott och julstädat iköket, det är superduperfint!/mamman

    SvaraRadera
  2. åh vilken mysig helg vi haft!! bästa på länge <3

    SvaraRadera
  3. Oooohooo ugglan är hemma. ser nästan ut som om du har haft en lika mysig helg som jag!

    SvaraRadera

Kommentera gärna :)