tisdag, december 01, 2009

Vilken dag!

vilken dag/kväll! Kom hem för bara en liiten stund sen åkte hemifrån klockan tio imorse och nu är klockan redan elva. Vid sex hämtade syrran upp mig på jobbet och vi åkte direkt till Hedvigs trädgård där det var dags för krans-binding. På hedvigs var det riktigt mysigt med julmusik fika och MASSOR med pyssel! Det fanns en tjej på plats som visade lite hur man började samt några alltenativ, sen var det bara att ta sig en halmstomme och började knåpa, det fanns sex olika gran/barr/ris -storter att binda sin krans i och jag valde att binda i alla sex (såklart!).
Det fanns verkligen hur mycket som helst att pynta sin krans med, allt från äpplen till guldhjärtan! Fusksnö, torkade frukter, rött, lila, kottar, tomtar, snören, glitter, mossa, Ni hajjar va? och jag provade såklart allt!
och min krans slutade såhär:
Tråkig? eller så inte, det är ju faktist såhär jag tycker det är finast, enkelt och fint!
(Har massa slivertrådar virat runt kransen, med webbkameran vill inte riktigt visa det..(konstigt va?)


Jag knåpar



Hannas och min krans, dags för pynt!


Färdig






PoK

1 kommentar:

Kommentera gärna :)