tisdag, februari 09, 2010

Nipprig lerkurs

Jag har fått en present av mamma, en upplevelse, eller kanske mer en "kul grej" en kurs är det, drejkurs. Jag har verkligen försökt att få henne med mig men hon orkar inte (läs vill inte) så jag går nu alltså själv, eller första gången var idag.
och det var faktist mer som en upplevelse än en kurs,. Alltså, ni vet när man ska gå på något för första gången också är man sådär lite nipprig över hur det ska gå, men man lugnar sig med att det är lika nytt för alla och att alla som ska gå sitter i samma sits, men någonstans finns ändå dendär lilla oron att alla redan kan allt och att alla redan känner varandra, det som aldrig händer men som man ändå är lite nipprig över att det ska hända, är ni med?
Hur som helst så hände det idag. på kursen, drejkursen. (NYbörjarkursen!!?) För det första så hade jag helt glömt att det var första gången idag, så när mamma ringer vid tjugo i sex får jag störta hem på cykeln och swischa om till oömma kläder fort som attan och sen cykla iväg igen för att hinna till sex, det hela resulterar i att jag kommer cirka 10-15 minuter försent, så när jag kommer inflåsande in står det 10 glada 50-60åriga tanter i likadana blåa rockar och tittar frågande på mig...Min första tanke blir, VEM är egentligen läraren...HEJ! säger jag, Hej säger dom, några sekunde går...dom tittar på mig jag tittar på dom...
-jasså! är det du som är Kajsa säger Äntligen en av tanterna,(okej, pjuh, det är hon som är läraren).
Det visar sig alltså att alla dessa damer går ungefär sin tredje termin och alla vet redan precis vad dom ska göra och HUR som ska göra...
och där kommer jag, minst 30 år yngre än alla andra och kan verkligen ingenting om lera, mer än att jag tycker det verkar kul.
Ett tag ville jag bara krypa ner under jorden, bara försvinna där ifrån! men tillslut efter många röda fejs från min sida så sitter jag vid en drejmaskin jag med.
OCH jag fick hjälp, absolut! Och alla tanterna var jättegulliga, och efter ett tag kunde jag faktist gå in i min lilla skaparfantasi jag med och när klockan slog nio hade faktist även jag en liten ihop-klåprad skål att ställa på "rör ej, skall brännas"-hyllan.
Jag känner mig Stolt!
Nästa vecka ska jag göra ett uppläggningsfat :)

PoK

5 kommentarer:

  1. Åh jihu, vad duktig du är!!! Tanter är ju det roligaste som finns. Gör en skål till mig med:) Vill ha något made-by-kajsa i nya lägenheten:)

    SvaraRadera
  2. vadå tanter???!!! du menar väl quinnor i sina bästa år, lagom runda!!! åh när hanna fått en skål är vi fler som står på kö...mams

    SvaraRadera
  3. förresten höll vi på att ramla ur soffan när vi läste, så mycket skrattade vi :)mams igen

    SvaraRadera
  4. KAJSA SVARAR:
    hehe ja, mamma du skulle varit med!
    jag säger bara en sak, allt som jag kommer lyckas klåpa ihop på dendär kursen ska jag helt och hållet behålla för mig själv!

    SvaraRadera
  5. Ååh, vad kul! :D jag kan verkligen föreställa mig hur du kände dig och hur det såg ut, haha. vad sägs om ett byte. du får en tavla av mig, jag en skål av dig ;)

    SvaraRadera

Kommentera gärna :)