lördag, februari 13, 2010

Lördagskväll

Här ligger jag och jäser lördagskvällen till ära, magen är mätt av ostronpasta och annat (läs vindruvor+lite chips, hej karaktär! men vad gör man inte för rastlösheten?) melodifestivalen tog precis slut och mobilen blippar av mess från Anna som vill att jag blir med ut, men det blir inget med det, hur mycket jag än vill så är det -Nej Kajsa! och tack, men nejtack till Anna.
Trist är det, jäsa på en lördagskväll...Något som jag verkligen har gott om är rastlöshet och den tycks sippra ut riktigt ordentligt när det vankas lördagskväll.
Jag tycker att antingen så Gör man något eller så sover man, dehär med att slappa är något jag måste träna på, att "ta det lugnt" och "hemmakväll", Som med exempelvis en filmkväll, jag kan lixom inte slappa och samtidigt konsentrera mig. Filmkväll ska man ha sådär när man minst anar den, som klockan ett en ledig Tisdag, efter en storstädning eller när det bara är riktigt risigt väder ute. Iaf inte på en Lördagskväll.
Men nu tänker jag se den iaf, filmen alltså, även fast det är kväll, lördag,heltokej väder ute och jag sitter i en för tillfälligt väldigt stökig lägenhet.

också lite tidsfördriv
ATT-

att jag vill – Ha det lite varmare och soligare, helst 25+, snälla..?
att jag har – nyss kollat på mello
att min senaste kyss – var helt OK.
att jag lyssnar mycket på – musik, varje dag och mycket ur min gula fina ipod.
att jag pratar – väldigt mycket.
att jag avskyr när folk snackar – om sig själv i tredjeperson, (heter det så? nivet om jag skulle säga, -nu ska kajsa ta och krypa till sängs)
att kärlek är –Allt
att jag gillar –mina vänner men även kaffe och man får plasera dom två på samma påstående?
att jag alltid kommer att – tänka positivt, då kommer man långt med det mesta.
att sist jag grät var –nyss, till melodifestivalen. punkt.
att min mobiltelefon är –inget man lägger upp på bordet och flashar med.
att när jag vaknar på morgonen –vill jag dö.
att innan jag går och lägger mig – ställer jag fem alarm på mobilen och lägger den sedan på soffbordet.
att idag har jag – Jobbat mest hela dagen
att jag just nu tänker på - att denna lista gärna få ta slut nu...
att i kväll ska jag – Sluta!
att i morgon kommer jag – vara stolt över mig själv :)
att jag hoppas – det blir en utlandsresa till våren.
att jag verkligen vill – komma in på polishögskolan




PoK

1 kommentar:

  1. HEJ !!
    Det stämmer att den kommer från Vila : )
    I morgon har vi öppet 10-18 på POSH, så du är varmt välkommen att komma och hämta den.

    SvaraRadera

Kommentera gärna :)